Viitorul are nevoie de nave Recomandat

22 nave 22 nave

Navalişti de ieri, de azi şi de mâine au discutat despre evoluţia comerţului maritim şi a construcţiilor de nave în perioada 2020-2050, în condiţiile impuse de Coronavirus, schimbări climatice şi trecerea la un transport maritim inteligent prin digitalizare. Evenimentul a fost organizat de CCN (Colocviile Constructorilor de Nave), ANCONAV (Asociaţia Constructorilor de Nave din România), în parteneriat cu Facultatea de Arhitectură Navală a Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi şi Asociaţia Arhitecţilor Navalişti, cu ocazia împlinirii a 74 de ani de învăţământ superior la Galaţi.
Colocviul a avut loc în sala D01 a Facultăţii de Inginerie iar organizatorii au dorit să transmită un mesaj pozitiv atât pentru constructorii de nave, cât şi pentru domeniul de shipping. La întâlnire au participat: Gabriel-Aurelian Panaitescu - Prefectul Judeţului Galaţi, Costel Fotea - Preşedintele CJ Galaţi, Ionuţ Pucheanu - Primarul municipiului Galaţi, reprezentanţi ai conducerii Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi şi alte personalităţi în calitate de foşti absolvenţi ai Facultăţii de Arhitectură Navală.
Ideea generală a vorbitorilor a fost că perioada de criză în care se află domeniul, cauzată de pandemie şi prelungită de războiul din Ucraina, va putea fi depăşită cel mai târziu din 2025, prin mai multe scenarii pe care specialiştii le-au luat deja în calcul. Astfel, dr. ing. Jean Sever Popovici, coordonatorul Colocviilor Constructorilor de Nave a adus în discuţie predicţiile lui Martin Stopford, conform căruia există mai multe variante de revenire din criză: scenarii ale evoluţiei comerţului maritim, scenarii care vizează necesarul de nave noi şi scenarii tehnologice pentru construirea de nave cu zero emisii de carbon.
“Construcţiile navale se află într-un moment de cotitură istorică. Va urma o perioadă în care industria maritimă trebuie să-şi restructureze radical flota şi să găsească soluţii pentru sisteme de propulsive cu emisii zero carbon, ceea ce înseamnă propulsie hybrid, propulsie nucleară sau folosirea energiei regenerabile (panouri solare, vânt) ori a bio-combustibilului. Practic, vom asista la modificări majore ale proiectelor de nave, iar voi, viitorii arhitecţi navalişti trebuie să fiţi pregătiţi pentru asta”, le-a spus Jean Sever Popovici, coordonatorul Colocviilor Constructorilor de Nave, studenţilor prezenţi.

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.