×

Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 807

Asociaţia Human Catalyst ne dă motive de îngrijorare Recomandat

9 human 9 human

Multe dintre cele mai dezavantajate şcoli din România sunt excluse de la şansa de a fi sprijinite cu bani din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), avertizează, miercuri, Asociaţia Human Catalyst, care monitorizează independent situaţia instituţiilor de învăţământ din medii dezavantajate. Aceasta a publicat o ierarhie proprie a celor mai dezavantajate 750 de şcoli din România în anul 2020, având în vedere că acesta este numărul şcolilor ce urmează să fie selectate de către minister pentru finanţare pentru reducerea abandonului şcolar. Organizaţia avertizează că, metodologia folosită de minister omite 112 dintre cele mai defavorizate şcoli. Primul proiect finanţat prin PNRR pentru educaţie a permis şcolilor să se înscrie pentru granturi de câte 200.000 de euro, prin programul MATE – Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educaţie, parte din Programul naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar (PNRAS). Până în data de 28 ianuarie, s-au înregistrat 3.489 de intenţii de participare valide, iar într-o primă etapă, până în martie 2022, primele 750 de unităţi de învăţământ vor beneficia de finanţare, potrivit informărilor oficiale.
Human Catalyst, care, separat de minister, monitorizează de mai mulţi ani situaţia şcolilor dezavantajate pe baza unui “indice de risc socio-educaţional”, susţine însă că metodologia folosită de minister omite 112 dintre cele mai defavorizate şcoli din ţara. Organizaţia publică un raport, „Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar (PNRAS) prin Planul de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), încă o şansă ratată?”, potrivit căruia există “temeri întemeiate că finanţarea destinată reducerii abandonului şcolar nu va ajunge acolo unde este cea mai mare nevoie.”

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.