Problemele de mediu şi schimbările climatice sunt teme predilecte pentru generaţiile de tineri care acum se află în sistemul de învăţământ. O serie de rapoarte internaţionale printre care şi cele ale Comisiei Europene arată clar apetenţa tinerilor pentru subiecte precum schimbările climatice sau încălzirea globală. De exemplu, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică arată că din testarea PISA care a avut loc în 2018, cea mai recentă, 79% dintre studenţii din cele 37 de ţări OCDE ştiau despre subiectul schimbărilor climatice şi încălzirii globale. Nivelul ridicat de conştientizare în rândul elevilor ar trebui remarcat şi în contextul în care o medie de 78% dintre elevii de 15 ani din ţările OCDE au fost de acord sau profund de acord cu afirmaţia că „a avea grijă de mediul global este important pentru mine”. În nicio ţară acest procent nu a scăzut sub 64%. Datele au fost colectate în 2018, cea mai recentă testare PISA având loc luna trecută, rezultatele fiind aşteptate în toamna 2022. În România, rezultatele PISA 2018 arată proporţii mai mari – peste 82% dintre elevii de 15 ani spun că a avea grijă de mediu este important pentru ei. Cu toate acestea, doar 43% dintre adolescenţi, faţă de 80% maximum, au încredere că pot face ceva pentru lumea aceasta şi că schimbarea se poate produce.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.
Error: No articles to display