Copiii de 15 ani care provin din medii dezavantajate socio-economic manifestă competenţe financiare similare copiilor de 11 ani din medii avantajate, potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la University College London (UCL). Potrivit autorilor studiului, este profund îngrijorător că pare să existe o diferenţă semnificativă în privinţa cunoştinţelor financiare ale copiilor, care tinde să apară la vârste mici. Potrivit profesorului John Jerrim de la Institutul pentru Educaţie al UCL, care a coordonat cercetarea, “studiul nostru demonstrează că abilităţile financiare ale copiilor dezavantajaţi care sunt pe punctul să termine învăţământul secundar sunt similare celor pe care copiii avantajaţi le au în momentul când intră în învăţământul secundar”.
“De exemplu, la vârsta de 17 ani, există o diferenţă medie de 14 puncte între grupurile socio-economice, în clasamentul competenţelor financiare. O diferenţă similară apare la vârsta de 13 ani, ceea ce semnalează că, în ceea ce priveşte competenţele financiare, cauzele primare ale inegalităţilor se fac simţite încă dinaintea intrării în învăţământul secundar”, arată specialistul citat. Studiul a fost realizat pe un grup de peste 3.700 de elevi şi a inclus un chestionar cu întrebări pe teme precum dobânzile, inflaţia, cheltuielile, economiile, taxele.
Între altele, studiul a arătat că, în rândul elevilor ce provin din familii sărace, aproximativ 33% dintre elevi cu vârste de 11-17 ani nu au putut calcula câţi bani ar urma să aiba în contul de economii, la o anumită rată a dobânzii, pe când în rândul copiilor avantajaţi doar 14% nu au putut face calculul.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.
Error: No articles to display