Paradox educațional ”de pandemie” în România: lipsa evaluării online a crescut exponențial numărul ”elevilor merituoși” Recomandat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat săptămâna trecută că, din cauza faptului că nu au existat platforme dedicate evaluării adaptate predării online, la finalul anului școlar trecut, mai mult de jumătate din elevi aveau note peste 8,50, iar profesorii nu puteau avea garanția că elevii sunt într-adevăr cei care răspundeau la evaluare.

Astfel că s-a creat o situație paradoxală. La finalul anului școlar 2020-2021, numărul total de beneficiari de burse școlare de merit a fost de 532.810. Bursele de merit se acordă celor cu media de peste 8,50.

Dacă cineva ne poate convinge că învățământul din România stă atât de bine încât peste 50% din elevi merită să aibă burse de merit înseamnă că nu mai avem mare lucru de făcut în învățământul din România pentru că înseamnă că stăm foarte bine. Deci asta a fost consecința lipsei platformelor dedicate evaluării. Niciodată nu am putut avea garanția că cel care răspunde în spatele ecranului la întrebări este într-adevăr persoana care trebuie să răspundă, elevul sau studentul, și nu este un părinte, un profesor, un frate sau altcineva.

Atâta timp cât nu avem conectivitate generalizată, disponibilitatea echipamentelor pentru absolut toți elevii și studenții din România, cât nu avem conținut digital pentru toate disciplinele, cât nu avem toți profesorii formați pentru predarea online, este de preferat, de dorit prezența fizică în școli și universități și trebuie făcute toate eforturile ca școlile să se închidă ultimele. În același timp, facem toate eforturile ca aceste condiții să fie îndeplinite”, a declarat Cîmpeanu, în cadrul videoconferinței „Educație: învățătură, digitalizare, sănătăte”, organizată de bursa.ro.

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Ultima modificare Luni, 04 Octombrie 2021 02:15

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.