Încă un set de competențe pentru elevi, introdus în curricula educațională Recomandat

Curriculumul național pentru învățământul primar și gimnazial se axează pe 8 domenii de competențe-cheie care determină profilul de formare a elevului:

  • a) competențe de comunicare în limba română și în limba maternă, în cazul minorităților naționale;b) competențe de comunicare în limbi străine;
  • c) competențe de bază de matematică, științe și tehnologie;
  • d) competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere;
  • e) competențe sociale, civice și de mediu;
  • f) competențe antreprenoriale, financiare și juridice
  • g) competențe de sensibilizare și de expresie culturală;
  • h) competența de a învăța să înveți.

Astfel, educația de mediu urmează să fie studiată de la clasele primare începând cu anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de lege adoptat de Senat

Este vorba de introducerea unor competențe sociale, civice și de mediu, așa cum se întâmplă și cu educația financiară și cea juridică, introduse de asemenea în programă printr-un proiect legislativ în urmă cu două luni.

Concret, au fost adăugate „competențe de mediu” la lista de competențe-cheie pe care să se bazeze programa de studiu pentru un elev de ciclu primar și gimnazial, în cadrul Legii Educației Naționale (art. 68)

„Ministerul Educației, în colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, elaborează o strategie privind educație pentru mediu până la data de 31 decembrie 2022. Strategia va fi transpusă în programele școlare începând cu anul școlar 2023-2024”, se arată în proiectul de lege.

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.