Elevii clasei a IV-a C din Școala Gimnazială Nr. 28 „Mihai Eminescu” Galați au participat la primul eveniment online, „Primii pași în programare”, eveniment ce a avut loc în perioada 13-15 octombrie 2021, cu scopul de a dezvolta abilitățile digitale ale elevilor, gândirea logică, colaborarea, munca în echipă. Pe parcursul celor trei ateliere, elevii s-au familiarizat într-un mod interactiv și interdisciplinar cu ozoboții, roboțeii inteligenți, foarte potriviți pentru a-i iniția pe copii în tainele programării.
Cu această ocazie, Asociația Părinților Școlii Gimnaziale Nr. 28 „Mihai Eminescu” Galați anunță că elevii școlii au participat anul acesta pentru prima oara în programul „Meet and Code”, numărându-se printre beneficiarii de fonduri oferite pentru organizarea a trei evenimente online: PRIMII PAȘI ÎN PROGRAMARE, MBOT ȘI LABIRINTURILE și DIGIGREEN VILLAGE” dedicate elevilor ciclului primar.
Roboțeii utilizează un limbaj colorat unic pentru comunicare, bazat pe variații diferite de verde, albastru și roșu, fiecare variație însemnând o comandă diferită pentru Ozobot, așa-numitul ozo cod. Astfel, în prima sesiune, copiii au învățat mai întâi să programeze un ozobot folosind markere colorate pentru a desena traiectoria. Experimentând diferite combinații de coduri, elevii au controlat mișcările și traiectoria roboțelului, care folosește senzori de lumină pentru a urmări liniile desenate de copii. Codul culorilor i-a învățat concepte de bază precum cauză/efect sau gândire critică. În cea de-a doua sesiune, copiii, ajutați de domnul informatician Adrian Dumitru, au creat Ozobot code folosind programarea rapidă și ușoară cu intuitivul editor OzoBlockly, care se poate deschide în orice browser web. Comenzile individuale au fost făcute sub forma unui sistem de puzzle „drag & drop”, copiii lucrând o dată cu facilitatorul, apoi l-au urmărit pe Ozo cum se deplasează conform codului scris.
Ultima sesiune a fost și mai mult pe placul elevilor, întrucât l-au ajutat pe Ozo să viziteze clădiri importante din oraș, folosind codurile învățate. Copiii au fost entuziasmați să participe la eveniment, mărturisind că acesta „a fost o provocare”, că „a fost minunat” fiindcă au învățat despre tehnologie și despre programare. „Îmi doresc să mai facem în curând un proiect ca acesta”, Ana-Maria Marinescu, profesor învățământul primar la Școala Gimnazială nr. 28 Galați, coordonator eveniment Meet and Code
Evenimentele sunt finanțate cu ajutorul programului Meet and Code (https://meet-and-code.org/ro/ro/) , susținut la nivel european de compania de software SAP. În România, programul este coordonat pentru cel de-al 5-lea an consecutiv de Asociația TechSoup . Din 2010, Asociația Techsoup (https://www.asociatiatechsoup.ro)creează și oferă resurse IT și experiențe de învățare a tehnologiei pentru organizații nonprofit, tineri și profesori. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană.”
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.
Error: No articles to display