Meditaţiile în România: sistem educaţional paralel sau complementar? Recomandat

Societatea Academică din România şi Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), alături de Friedrich Ebert Stiftung România, au lansat studiul naţional "Meditaţiile în România: sistem educaţional paralel sau complementar?".

Conform studiului, sistemul orelor particulare/meditaţiilor este accesat "în mai mare măsură" de către părinţii din mediul urban, cu studii medii şi superioare, care au unul-doi copii în familie, venituri peste medie şi care sunt "nemulţumiţi" de sistemul public de educaţie.

Acelaşi studiu mai arată că unul din trei copii a participat la meditaţii plătite în anul şcolar 2019-2020 şi tot atâţia au participat şi la consultaţii/ore de pregătire gratuită.

Organizaţiile care au realizat acest demers sociologic, dezvoltat pe două coordonate (consultarea atât a elevilor, beneficiari direcţi ai educaţiei, cât şi a părinţilor, cei care, de multe ori, sunt implicaţi direct în susţinerea acestui sistem al meditaţiilor), au lansat şi o serie de recomandări adresate decidenţilor, între care crearea voucherului educaţional, finanţat din fonduri europene, acordat tuturor elevilor care provin din familii al căror venit lunar nu depăşeşte două salarii minime nete pe economie, extinderea Programului naţional de educaţie remedială de tip "Şcoală după şcoală" şi pentru învăţământul liceal, precum şi continuarea acestuia în timpul anului şcolar 2021-2022.

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.