Numărul mare de elevi în clasă afectează progresul acestora, deoarece profesorii nu pot să răspundă nevoilor tuturor copiilor, consideră majoritatea cadrelor didactice din Marea Britanie, care se află în topul ţărilor europene din punct de vedere al aglomerării claselor. Potrivit unui sondaj citat de The Guardian, nouă din zece profesori consideră că mărimea claselor are un efect negativ asupra progresului elevilor, iar trei din patru cred că dimensiunea claselor este în creştere. Impresia de supra-aglomerare mai este produsă de un factor: profesorii apreciază că, pe lângă problema numărului mare de elevi, mai apare un fenomen: elevii sunt mai mari fizic, comparativ cu generaţiile anterioare.
The Guardian notează că, la o conferinţă organizată duminică de către sindicatul care a desfăşurat sondajul citat, s-a pus problema că elevii sunt “îngrămădiţi” în bănci şi pe scaune care sunt prea mici pentru ei.
Publicaţia face trimitere la studii potrivit cărora înălţimea medie a băieţilor de 15 ani din Marea Britanie a crescut cu circa 22 de cm în ultimii 170 de ani, până la 1.72m, în timp ce lungimea tălpii, în cazul bărbaţilor, a crescut cu două numere în ultimii 40 de ani.
Tot 90% dintre profesorii din Marea Britanie consideră că această situaţie are un efect negativ şi asupra comportamentului copiilor. Iar participanţii la sondaj semnalează că situaţia se înrăutăţeşte având în vedere diminuarea numărului de cadre didactice, care determină creşterea numărului de elevi per clasă, dar şi pandemia Covid-19, care continuă să perturbe procesul educaţional din această ţară, prin numărul încă mare de cazuri înregistrat în clase aglomerate.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.
Error: No articles to display