Rezultate surprinzătoare în urma unei analize privind cheltuielile făcute de partide în mediul online Recomandat

Expert Forum (EFOR) a analizat cheltuielile realizate de partidele politice și politicieni în social media prin intermediul platformelor Facebook și Google. Analiza a vizat cheltuielile din primele trei luni ale anului și a avut unele rezultate surprinzătoare.

Studiul se concentrează pe sumele alocate pentru campanii care sunt marcate ca politice/electorale sau cu impact social. Potrivit EFOR, partidele au cheltuit pe Facebook peste trei milioane lei prin pagini oficiale sau ale membrilor/candidaților/aleșilor de la nivel local sau central. Pe lângă aceste cheltuieli, prin Facebook s-au promovat de aproape încă 600 mii de lei publicații online, organizații neguvernamentale sau alte entități, prin reclame marcate ca politice/electorale/sociale.

„Peste 75% din bani (2,4 mil) au fost cheltuiți de către USR, PNL (câte 700 mii lei), PSD (650 mii lei) și AUR (325 mii lei). Cheltuielile totale însumate ale celor patru partide nu au crescut față de aceeași perioadă a anului trecut. Punctual, cheltuielile PNL au crescut, iar cele ale paginilor asociate USR au scăzut. Cheltuielile paginilor asociate AUR au crescut de aproape 20 de ori. La USR, PSD și AUR paginile liderilor au fost printre cele care au înregistrat cele mai mari cheltuieli. La PNL pagina președintelui partidului se află mai jos în listă ca valoare a cheltuielilor. Pe lângă paginile politicienilor am identificat pagini care par a fi publicații, dar care sunt asociate unor partide. Cele mai multe și vizibile se regăsesc în legătură cu AUR, acestea având un număr mare de reclame, chiar dacă nu investesc foarte mult”, a stabilit EFOR.

Pe platforma Google, partidele politice au cheltuit aproximativ 600.000 lei.
„Jumătate din bani au fost cheltuiți de PSD, iar aproape 40% de USR. Cea mai mare parte din cheltuieli au fost legate de advertiseri care au promovat partidul în sine; cazurile în care advertiser e o persoană sunt mai puține. Cheltuielile au scăzut comparativ cu perioada similară din 2023, când s-au înregistrat plăți de aproape 700.000 lei. Advertiserii asociați PNL și USR au cheltuit semnificativ mai puțin, iar cei legați de PSD de șase ori mai mult”, a precizat EFOR.

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.