UiPath Foundation şi Brio, platforma de teste digitale standardizate adresate elevilor români, lucrează la dezvoltarea primului test de evaluare a literaţiei digitale din România, în condiţiile în care statisticile oficiale relevă faptul că ţara se află pe ultimul loc în Europa la abilităţile digitale generale de bază în rândul tinerilor, informează organizaţia non-profit.
Instrumentul se adresează elevilor din clasele I - XII, va fi disponibil gratuit pe platforma brio.ro şi va fi dezvoltat în concordanţă cu reglementările cuprinse în Cadrul European pentru evaluarea competenţelor digitale emis de Comisia Europeană (CE). Acesta va include testare pentru toate nivelurile de dificultate şi va corela competenţele digitale pe care ar trebui să le deţină fiecare copil, pentru fiecare nivel de vârstă.
În ciuda nivelului redus de competenţe digitale, în cadrul învăţământului obligatoriu, România are cel mai mare număr de ore alocate competenţei digitale ca disciplină separată obligatorie în învăţământul secundar superior. Totodată, România înregistrează cele mai bune rezultate în dimensiunea Conectivitate, datorită utilizării ridicate a benzii largi de foarte mare viteză şi a disponibilităţii ample a reţelelor de foarte mare capacitate fixe, în special în zonele urbane.
Conform Indicelui economiei şi societăţii digitale (DESI), patru din zece adulţi şi o treime dintre angajaţii europeni nu deţin abilităţi digitale de bază. Strategia Comisiei Europene privind digitalizarea prevede ca 70% dintre adulţii europeni să deţină un nivel de bază al competenţelor digitale până în anul 2025.
Datele centralizate la nivel european relevă faptul că, în 2019, patru din cinci tineri cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (80%) din Uniunea Europeană deţineau competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază. Cele mai mici ponderi au fost observate în România (56%), Bulgaria (58%), Italia (65%), Ungaria (68%), Letonia şi Luxemburg (ambele cu 75%).
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.
Error: No articles to display