„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reuşit să facă 10+10:10. Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în clasa a VI-a, în clasa a VII-a, în clasa a VIII-a că aceşti elevi au probleme cu ordinea operaţiilor”, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la TVR, despre rezultatele Evaluării Naţionale 2022 ale elevilor din Dâmboviţa. Amintim că acesta a fost primul an în care au fost corectate digitalizat lucrările elevilor din Dâmboviţa. „La proba de matematică, au fost aproape 30% care nu au abordat niciun alt subiect în afară de grilă”, a spus ministrul. Acesta a spus că anumite aspecte ar fi putut fi sesizate la evaluările din clasele a IV-a şi a VI-a, dar „generaţia care a susţinut evaluarea naţională acum, din păcate, n-a avut şansa susţinerii evaluării la clasa a VI-a”.
În legătură cu rezultatele elevilor din Dâmboviţa, Sorin Cîmpeanu a subliniat nevoia unei abordări practice: „O altă concluzie relevantă este că partea de abstractizare excesivă, pentru matematică vorbesc, generează, să spunem, o îndepărtare a elevilor de această disciplină. Este clar că avem nevoie de o abordare mai practică şi mai puţin abstractă, este clar că avem nevoie de o schimbare de curriculum la aceste discipline”.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.
Error: No articles to display