„DigiGreen village - Cartierul verde” este cel de-al treilea eveniment finanțat cu ajutorul programului Meet and Code, care s-a desfășurat la Școala Gimnazială Nr 28, Galați, la sfârșitul săptămânii trecute. Evenimentul a îmbinat armonios valoarea jocului Lego cu noțiuni cheie de ecologie și sustenabilitate accesibile nativilor digitali. Elevii, aflați la prima experiență cu Lego Boost, au participat la sesiuni de asamblare a roboțelului Vernie și de programare a acestuia folosind aplicația LegoBoost App.
Pentru început, elevii au efectuat o vizită în cartierul din vecinătatea școlii, observând și fotografiind zonele verzi și principalele obiective. Ajunși în clasă, aceștia au construit din piese Lego o machetă a cartierului, cartier pe care Vernie, ghidat de copii, urmează să-l exploreze, în viitoarele noastre activități offline. Apoi, au lucrat în echipă la asamblarea roboțelului, ajutați de inimoasa Andreea, o studentă pasionată de informatică, care a fost de acord să ne susțină în demersul nostru în lumea tehnologiei. Vernie este un roboțel cu o formă „umanoidă”, foarte prietenos, iar copiii l-au îndrăgit pe loc.
În sesiunile online, elevii au recunoscut locurile din cartier în care au fost realizate fotografiile, au încărcat în Padlet fotografiile realizate anterior și au învățat alături de Andreea și Adrian să îl programeze pe Vernie în LegoBoostapp, astfel încât acesta să vorbească, salute, să danseze, să execute diferite mișcări. Foarte bucuroși au fost copiii să vadă cum roboțelul prinde viață prin intermediul unor comenzi simple de codare bazate pe pictograme. Aplicația gratuită pentru tablete și telefoane LEGO BOOST include instrucțiuni ușoare de construire pas cu pas pentru crearea și codificarea modelelor multifuncționale.
Entuziasmul copiilor se regăsește în mărturiile lor: „Vernie era minunat și abia aștept să îl mai vedem! E grozav câte lucruri poate să facă! E fantastic cum poți să îl manevrezi!”(M.N.) „A fost foarte frumos și distractiv! Mi-a plăcut roboțelul și de Andreea, pentru că a fost atentă la noi și ne-a ajutat.”(C.A.)
Combinând cea mai mare pasiune a copiilor, LEGO, cu tehnologia, am reușit introducerea perfectă în tainele roboticii și progrămarii. Obiectivele evenimentului au fost: să formeze gândirea și cultura ecologică a fiecărui elev, să dezvolte noi abilităţi şi competențe STEM, să dezvolte colaborarea, comunicarea, creativitatea, munca în echipă. La evenimentele online au participat 40 de elevi de la clasele a II-a B si a IV-a C. Facilitatorii evenimentului: Țîru Andreea Elena, Studentă la FACIEE (Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică), specializarea Automatică și Informatică Aplicată (AIA), Adrian Dumitriu, informatician Școala Gimnazială Nr. 28 Galați, prof Bucșa Camelia, prof. înv. primar Marinescu Ana-Maria și prof. înv. primar Berdilă Anica.
Asociația Părinților Școlii Nr 28 „Mihai Eminescu” Galați” a fost anul acesta organizator a trei evenimente Meet and Code, oferind elevilor ciclului primar, pentru prima dată, un context de învățare și dezvoltare a abilităților în domeniul tehnologiei.
Evenimentele sunt finanțate cu ajutorul programului Meet and Code (https://meet-and-code.org/ro/ro/), susținut la nivel european de compania de software SAP. În România, programul este coordonat pentru cel de-al 5-lea an consecutiv de Asociația TechSoup . Din 2010, Asociația Techsoup (https://www.asociatiatechsoup.ro)creează și oferă resurse IT și experiențe de învățare a tehnologiei pentru organizații nonprofit, tineri și profesori. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană.”
Ana-Maria Marinescu, profesor învățământul primar la Școala Gimnazială Nr. 28 Galați, coordonator eveniment Meet and Code
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.
Error: No articles to display