Programele școlare pentru disciplinele din învățământul liceal au fost lansate în dezbatere publică, a anunțat Ministerul Educației, acesta reprezentând al doilea pas în reforma curriculumului liceal după aprobarea planurilor-cadru.
Potrivit Ministerului Educației, noile programe urmăresc formarea celor opt competențe-cheie europene, cu impact direct asupra reducerii analfabetismului funcțional și creșterii relevanței pregătirii elevilor pentru viață și piața muncii. Lista competențelor include alfabetizarea, competențele multilingvistice, STEM, digitale, sociale și de învățare, civice și juridice, antreprenoriale și culturale.
„Acest al doilea pas, al elaborării programelor școlare, este fundamental pentru atingerea obiectivelor educaționale, cu impact pozitiv semnificativ asupra alfabetizării funcționale”, transmit reprezentanții ministerului, care subliniază că actualele programe au aproape 20 de ani.
Peste 1.500 de specialiști au lucrat la elaborarea documentelor și vor participa la dezbaterile publice. După aprobarea programelor, urmează realizarea manualelor și formarea profesorilor, precum și finalizarea standardelor de evaluare pentru fiecare disciplină.
Ministrul Educației, Daniel David, afirmă că generația care va începe liceul în anul școlar 2026–2027 va beneficia de un curriculum modern și adaptat nevoilor actuale, ceea ce ar putea reduce drastic analfabetismul funcțional, considerat în prezent „un risc de securitate națională”.
Lista programelor lansate în dezbatere este disponibilă pe site-ul Ministerului Educației.